Kompresory do M3 e46
Re: Kompresory do M3 e46
Życzę koledze Marosowi aby jego M3 miało dużą niezawodności.
Ale jak słyszę teksty że jedno M3 się grzeje a drugie nie i że to norma to coś też jest nie tak.
Pożyjemy zobaczymy wkońcu jest to pierwszy taki projekt w PL.
Narazie mam inne wydatki ale jeżeli odłozę trochę gotówki to napewno zbuduję dla siebie taki zestaw,porobię testy i opiszę jego wady i zalety.
Pozdrawiam
Ale jak słyszę teksty że jedno M3 się grzeje a drugie nie i że to norma to coś też jest nie tak.
Pożyjemy zobaczymy wkońcu jest to pierwszy taki projekt w PL.
Narazie mam inne wydatki ale jeżeli odłozę trochę gotówki to napewno zbuduję dla siebie taki zestaw,porobię testy i opiszę jego wady i zalety.
Pozdrawiam
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Kompresory do M3 e46
Proszę Cię Mario. Zrobić kopię zestawu kompresora i zamontowanie tego w aucie to potrafi każdy ambitniejszy mechanik, który ma ślusarza do pomocy. Z całym szacunkiem, ale to właśnie elektronika jest największym problemem...
Na pałę to sobie można zrobić kompresor do M20B25, które jest po prostu pancernym silnikiem, a nie silniki z serii Sxx, które są z natury dopracowane w najmniejszych szczegółach i bardzo trudne we wszelkich modyfikacjach.
Dlatego właśnie zajmują się nimi poważne firmy typu ESS, czy GPOWER, mające ogromne doświadczenie, a do tego wielkie zaplecze, zarówno technologiczne, jak i merytoryczne...
Ja rozumiem Twoją ofertę, ale uwierz mi, że nie powierzyłbym nawet swojej starej e36 osobie, która nigdy tego nie robiła, bo niestety, ale kojarzy mi się to ze starym mądrym przysłowiem, że porywa się motyką na słońce. Jak najbardziej jestem za tym, żebyś to zrobił, ale niestety, najpierw kup sobie swoje m3, zrób w nim kompresor, przejedź choćby 10000 bezawaryjnych kilometrów, a potem oferuj to innym. Jak przejedzie choćby 10000km bezawaryjnie i będzie to w rozsądnych jak mówisz ramach cenowych to jestem pierwszym klientem.
Na pałę to sobie można zrobić kompresor do M20B25, które jest po prostu pancernym silnikiem, a nie silniki z serii Sxx, które są z natury dopracowane w najmniejszych szczegółach i bardzo trudne we wszelkich modyfikacjach.
Dlatego właśnie zajmują się nimi poważne firmy typu ESS, czy GPOWER, mające ogromne doświadczenie, a do tego wielkie zaplecze, zarówno technologiczne, jak i merytoryczne...
Ja rozumiem Twoją ofertę, ale uwierz mi, że nie powierzyłbym nawet swojej starej e36 osobie, która nigdy tego nie robiła, bo niestety, ale kojarzy mi się to ze starym mądrym przysłowiem, że porywa się motyką na słońce. Jak najbardziej jestem za tym, żebyś to zrobił, ale niestety, najpierw kup sobie swoje m3, zrób w nim kompresor, przejedź choćby 10000 bezawaryjnych kilometrów, a potem oferuj to innym. Jak przejedzie choćby 10000km bezawaryjnie i będzie to w rozsądnych jak mówisz ramach cenowych to jestem pierwszym klientem.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Kompresory do M3 e46
I tak też pewnie zrobię.
A M3 jeżdzę już od 8 lat
7 lat M3 E36 zmodyfikowaną przezemnie (najszybsze M3 E36 w PL w 2003 roku) i kilka miesięcy E46 w której również będę coś grzebał w wolnych chwilach.
Narazie opracowywuję układ dolotowy i wydechowy do M3 E46 i jestem w trakcie prac ale na garaż mam coraz mniej czasu
A M3 jeżdzę już od 8 lat
7 lat M3 E36 zmodyfikowaną przezemnie (najszybsze M3 E36 w PL w 2003 roku) i kilka miesięcy E46 w której również będę coś grzebał w wolnych chwilach.
Narazie opracowywuję układ dolotowy i wydechowy do M3 E46 i jestem w trakcie prac ale na garaż mam coraz mniej czasu

Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Kompresory do M3 e46
Moim zdaniem chłopaki trochę przesadzacie. S54 to projekt z przed dziesięciu lat więc nie jest to jakaś nowoczesna, kosmiczna technologia. Zaprojektowali go ludzie więc ludzie też mogą go przeprogramować. A zoptymalizowanie mapy zapłonu, wtrysków i faz rozrządów to też nie jest jakaś strasznie trudna robota. Oczywiście dla ludzi którzy mają odpowiednie podłoże teoretyczne i przyzwoite doświadczenie. Procesy termodynamiczne są we wszystkich silnikach benzynowych takie same. Trzeba też zauważyć że remap jest z powodzeniem stosowany np. w evo i sti.
Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne. W każdym razie vanos na pewno zwiększa ilość czasu potrzebną do remapu, ale nic poza tym.
Allcar ciekawe jest to co mówisz o luzach zaworowych, ale skoro ludzie z ESS nie zalecają zmiany tych luzów (a trzeba zauważyć że ich samochody przejeżdżają 100tys km bezawaryjnie, więc gdyby było coś nie tak to zawory by się na pewno pogięły albo conajmniej wypaliły) podnosząc moc o 200KM to o kolejne 30-60 też nie powinno być problemu.
Dla mnie jedynym problemem może być sam język programowania użyty przez BMW. Po rozgryzieniu tego nie powinno być problemów.
Chociaż w sumie jestem laikiem więc co ja tam wiem
Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne. W każdym razie vanos na pewno zwiększa ilość czasu potrzebną do remapu, ale nic poza tym.
Allcar ciekawe jest to co mówisz o luzach zaworowych, ale skoro ludzie z ESS nie zalecają zmiany tych luzów (a trzeba zauważyć że ich samochody przejeżdżają 100tys km bezawaryjnie, więc gdyby było coś nie tak to zawory by się na pewno pogięły albo conajmniej wypaliły) podnosząc moc o 200KM to o kolejne 30-60 też nie powinno być problemu.
Dla mnie jedynym problemem może być sam język programowania użyty przez BMW. Po rozgryzieniu tego nie powinno być problemów.
Chociaż w sumie jestem laikiem więc co ja tam wiem

Re: Kompresory do M3 e46
cytat kostek_ja:
"Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne."
Kostek, chyba nigdy nie widziałeś mechanizmu zmian faz w Hondzie i BMW, tylko nazywa się podobnie, reszta to zupełnie co innego, w Hondach dodatkowa krzywka na wałkach rozrządu a w BMW płynna regulacja jak w silnikach F1, więc proszę niech nikt nie pisze że to takie proste, a jak już takie proste to dlaczego nawet ASO w Polsce nie bierze się za robotę przy Vanosach
Wogóle to wydaje mi się że niektórzy nie wiedzą co to są fazy rozrządu....
"Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne."
Kostek, chyba nigdy nie widziałeś mechanizmu zmian faz w Hondzie i BMW, tylko nazywa się podobnie, reszta to zupełnie co innego, w Hondach dodatkowa krzywka na wałkach rozrządu a w BMW płynna regulacja jak w silnikach F1, więc proszę niech nikt nie pisze że to takie proste, a jak już takie proste to dlaczego nawet ASO w Polsce nie bierze się za robotę przy Vanosach

Wogóle to wydaje mi się że niektórzy nie wiedzą co to są fazy rozrządu....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresory do M3 e46
Kostek, błagam Cie, po raz kolejny nie wiesz co mówisz. Tylko sobie teoretyzujesz, nie mając żadnych podstaw merytorycznych do tego
Re: Kompresory do M3 e46
Właśnie sobie przypomniałem. Widziałem i różnica faktycznie potężna.allcar pisze:chyba nigdy nie widziałeś mechanizmu zmian faz w Hondzie i BMW
Próbuję jakoś rozwinąć temat, żeby przejść do tego co mnie interesuje. Ale po prostu założę nowyMaRoS pisze:Tylko sobie teoretyzujesz, nie mając żadnych podstaw merytorycznych do tego
